ONE DAY

Riktigt nöjd tjej som är hemkommen från stan!

Hemkommen nu. Dagen har verkligen varit super. Vi har fikat, shoppat och kollat på bio. Bion vi kollade på hette "En dag". Rekommenderas starkt! Hoppas ni också haft en bra dag! Puss♥


BIO

[Tidsinställt]
Nu sitter antagligen vi och kollar på bion och mumsar i oss väldigt mycket gott! Lite väll mycket kanske? Puss♥

TIDSINSTÄLLT


[Tidsinställt]
Nu sitter tre taggade tjejor på detta tåg på väg till Växjö.

SUPER DUPER


Här länkbyte med denna super tjejen. Vid namn Wilma. Hon uppdatera bra och lägger ut mycket bilder.
Om ni vill kika in hennes blogg så trycker ni HÄR.


VECKANS BLOGG

Hej. Tänkte ha veckans blogg här på bloggen. Vinnaren vinner en länkning i en vecka och så tipsar jag om bloggen. Jag kommer att ta fram tre stycken som jag tycker är bra av de som röstar och sen får ni rösta fram vem ni tycker ska vinna!

Regler för att vara med.
1. Skriv i detta inlägg "jag är med"
2. För att ha större chans länka att ni är med och tävla.
3. För att ha ännu större chans att vinna kommentera några inlägg.

Lycka till allihpa!


POSERA?

Hej. Hemkommen från Isbanan precis. Stannade kvar och kollade på 99orna också. Matchen var jätterolig tycker jag. Asså 99ornas då. Min lillebror och hans lag förlorade med 2-17? tror jag. Tycker det känns konstigt att klockan bara är 5 fast att det redan är mörkt? Ikväll blir det att kolla på "Gustavsson 3 trappor" , eller vad det heter? Men nu ska jag kolla in facebook. Så puss på er!♥


En bild sen i somras när jag försöker posera eller vad jag nu kan hålla på med!?


SUMMER = UV-LÄGER




Två bilder från"årets UV-läger"

EN DAG?

Hej. Sitter här i min pyjamas och kika lite bloggar. Snart ska jag gå upp och städa my room. Gjorde aldrig det igår (orkade ej). Klockan 12? Ska jag kolla på när brossan spelar ishockey match. Blir väldigt mycket hockey denna helg! Imon drar jag och girlsen till Växjö. Vi ska kolla på en film som heter "en dag". Nåfon som sett den? Är den bra? Kommentera gärna:) Ha en bra söndag! Så hörs vi kväll? Puss♥


Jag nu! Suddig? AA

MIN BROR OCH ....


Till denna söta tjej, ska jag åka till på höstlovet. Kan bara säga att det kommer att bli fett nice.

HÅRSPÄNNE


Det var då.

NIÄRBÄST

Hej. Kollar på Så mycket bättre! Rätt bra faktiskt. I mon ska jag inte göra någon särskilt, bara tagga tills på måndag då det bli stan med världens bästa vänner, Elinor och Wilma. Vi ska kolla på bio och shoppa (om vi hittar något). Nu ska jag äta glass. Puss♥


Wilma. Hade ingen bild på Elinor. :(

WILMA SUNDLER


Wilma Sundler/ September 2011


DRESS

Hej. Det är en trött tjej som skriver här. Har varit trött hela veckan!? Senare ska jag städa mitt rum. Men först ska jag sova lite. Ikväll ska jag kolla på Lakers om det går på tven!? Hoppas det. Puss♥


WHITE


STAVNING?

Å så vad det Höstlov. JIPPIE säger jag bara!! Skolan var bra idag förutom att maten verkligen sög. Nu sitter jag här vid datorn och kikar in lite bloggar. Morgondagen ska spenderas på Rydaholm isbana. Då min lillebror har ishockey cup (pool spel) stavning! Nu ska jag gå och hämta mig en skål med godis elr något och lite läsk. Puss påer och ha en bra fredags kväll.




Två bilder från min och Wilmas lilla fotostund i somras.

BLOGGLUST

Hej. Idag har jag varit och klippt mig. Fast jag bara toppade det. Nu kollar jag på något program på MTV. Har inte haft så stor blogglust som ni kanske märker. Men jag blggar mer om några dagar tror jag eller i mon!? :)


HÖSTLOV

Hej. Tänkte att jag skulle berätta lite om hur min Höstlovs vecka kommer se ut.


MÅNDAG: Stan med Elinor och Wilma. (shopping o bio)
TISDAG: Pyssel med Wilma på något ställe.
ONSDAG: Åka till Towa och kolla på när Troja spelar. (sova hos henne)
TORSDAG: Bada med Towa i Växjö. (sova hos mig)
FREDAG: Vet inte.
LÖRDAG: Vet inte?
SÖNDAG: Vet inte?

2011-10-26

Hej. Sitter här och mumsa i mig en macka. Snart ska jag sticka iväg till skolan, ska bara fixa mig lite. Idag har vi NO, SO och några mer. Efter skolan vet jag inte vad jag ska göra!? Kanske åka skridskor eller vara med någon. Önskar er en super dag! Puss


Blir denna bilden. För hinner inte ladda upp någon annan:)

MATTE MOASIK 5B

Hej. Gör matteläxan och lyssna på musik. Idag var väll det okej i skolan. Vi hade idrott, engelska och några ämnen till. Ikväll ska jag kolla på hockey. Antingen när P,F 99 spelar i ishallen i Rydaholm eller på tven.  För tror att Växjö Lakers spelar ikväll!? Puss på er!


FN-DAGEN

Hej. Idag är det FN- dagen. Så vi var i kyrkan och hade FN- samling på morgonen. Så missade Spanskan. Efter skolan så åkte jag skridskor med Matilda, Amanda, Lucas och några till. Sen har jag ju också varit på UV förstås. Det var rätt NICE faktiskt. Vi var hemma hos en ledare och kollade på film och åt pocorn och drack läsk. De ni!? Nu ska jag gå till sängs. Sov så gott alla! Så hörs vi imon. Puss på er♥


GAMLA TIDER

Hej. Har kommit hem från farmor och farfar nu. Vi åt någon köttfärs soppa. Den var jättegod. Nu ligger jag här i Oscars säng och kollar på film sen jag var liten och smsa med Wilma. Puss♥






SÖNDAGS MIDDA ÄR INTE FEL!

Hej. Har målat naglarna precis. Det blev inte så fint. Men hade inte förväntat mig det heller. Snart ska vi åka till farmor och farfar på en liten "söndags midda". Så här blev naglarna.






HÖSTLOV KOM

Hej på er. Gör nästan ingenting just nu. Bara slappa. Fast borde göra engelska läxan. Men skit samma. Idag ska jag kolla på ishockey match. Snart är det HÖSTLOV. Fatta vad skönt det kommer att bli. Puss på er sötisar♥




Bjuder på två bilder på mig just nu.

GODIS O TV

Hej. Sitter och kollar på Fongarna på fortet och äter en banana skids eftersom att det är paus i hockeyn. De ligger under med 2-0. Men de kommer igen. Morgondagen ska innehålla läx-träning och ishockey. Vad ska ni göra i morgon!? Puss♥


HEADER

Hej. Har verkligen tröttnat på denna headern. Så ska försöka göra en ny den närmaste tiden eller så kanske jag kan ha denna ett tag? Vad tycker ni!? Puss på er♥



ENSAMMAMMASÖKER

Hej. Kollar på Ensam mamma söker just nu. Snart ska jag äta något. Har inte uppdaterat idag ju. Men har ju varit med Amanda, så har inte hunnit typ. Ikväll eller kolckan halv sju så blir det tven som väntar. För Växjö Lakers spelar. Nu märker man verkligen att det är höst. Blir skumt tidigt, löven faller och det är orange, gult, brunt ute! Puss.


AMANDA

Hej. Är med Amanda nu. Vi gör väll inget särskilt. Snart ska vi gå en runda till ICA. Bloggar mer när Amanda har åkt hem. Ha en bra lördag. Puss♥



IDOL

Hej. Sitter här i soffan och käkar godis och kollar på Idol. Har inte följt det. Så tänkte börja göra det nu. Ha en bra fredags kväll. Puss♥


ONT I RYGGEN! AJ

Hej. Som ni ser på rubriken. Har jag ont i ryggen. Vet inte vad jag har gjort!? Men det går väll över. Hoppas det iallafall. Idag ska jag bara slappa, städa mitt rum och såklart ha fedagsmys. Puss♥


HOCKEYHOCKEYHOCKEY

Hej. Igår åkte jag skridskor efter skolan och så kollade jag på A-lags matchen. Nu ska jag gå upp och fixa till mig lite och sen sticka till skolan. Efter skolan kanske jag ska åka skridskor. Jag får se. Men ni får ha en bra dag. Så hörs vi senare. Puss på er♥


(fin man va då! Men skit samma.)

CHATTAR SPANSKA

Hej. Sitter och träna spanska läxan och chattar med Towa. Snart är det höstlov. Bara två veckor kvar. Längtar verkligen, för då slipper man alla läxor + så kan man göra vad man vill. Imon efter skolan ska jag nog åka skridskor. Puss på er♥


Åå vad jag vill ha sommarlov och UV-läger!


ISHOCKEY

Heej. Har inte hunnit blogga något förrens nu. Efter skolan cyklade jag till ishallen och spelade lite hockey med Filip och hans kompisar. Sen så har jag varit ute och sprungit en runda och tränat lite på spanska läxan. Nu ska jag äta mat. Ha en bra kväll. Puss♥


KOSKIT

Hej. Ska snart dra till skolan, men gör ett litet kort inlägg först. Idag ska vi ha No på första lektionen. Sen vet jag inte riktig. Ha en bra Onsdag. Puss♥


LAKERS

Jaa! Då leder Växjö Lakers med 1-0. Gött!

COOL CHEY


Wilma Sundler/2011 Oktober

COOL CHEY


Wilma Sundler/2011 Oktober

TVÅ TIMMAR

Hej. Kom hem från Wilma för ungefär två timmar sen!? Nu sitter jag och kollar på Lakers-AIK och tränar Spanska läxan som är till på Torsdag. Puss♥




Två bilder från idag.

LÄNKBYTE

Har länkbyte med denna söta tjejen med namn Wilma. Bra upptadering och bilder. Om ni vill kolla in hennes blogg så trycker ni HÄR.

WILMA SUNDLER

Hej. Dagen har väll varit bra. Nu är jag med Wilma. Vi ska ta kort snart, så kankse lägger ut några sen. Får se. Tänkte visa dagens outfit. Puss på er♥

KOPP TE OCH TV

Hej. Gör min engelska läxa just nu. Snart ska jag sätta mig i soffan med en kopp te och och kolla på något. Vet inte riktigt vad det är på tven i kväll!? Idag har jag varit hos farmor och farfar. Jag och farmr spelade spel nästan hela tiden. Nu mår jag bättre så imon ska jag gå till skolan.


En bild jag tog i Lördags.

SJUK

Heej. Gör ett litet kort inlägg. Nu sitter jag och väntar på min farfar som ska hämta mig, för jag ska vara hos han och farmor idag. För jag är sjuk. Så här ser min sjuk outfit ut. Puss♥






SOMMAR SPELEN

Hej. Sitter och kollar på Sommar spelen. Imon är det skola igen. Vi ska ha Spanska och Idrott på de första lektionenrna. Kanske gör ett inlägg imon innan skolan. Annars hörs vi imon eftermiddag. Puss♥

SOMMAR SPELEN

Hej. Sitter och kollar på Sommar spelen. Imon är det skola igen. Vi ska ha Spanska och Idrott på de första lektionenrna. Kanske gör ett inlägg imon innan skolan. Annars hörs vi imon eftermiddag. Puss♥

FEM FAKTA

Tänkte att ni skulle få veta fem fakta om mig.

1. Jag är livrädd för åska.
2. Jag älskar skor. Specielt Converse.
3. Matte är mitt favorit ämne.
4. Jag älskar att shoppa.
5. Jag väljer alltid mac chicken junior och sprite på mcdonalds.


SOLEN SKINER!

Heej. Har tagit på mig lite bättre kläder och fixat mig lite. Nu ska jag gå ut i det jättefina vädret och köra fotboll eller typ bollen i burken. Tänkte visa hur jag ser ut idag. Puss♥






STAR WARS

Hejsvejs. Det blev en riktigt lång runda. Men fy vad det är skönt att vara ute och gå förmiddagen. Nu sitter jag och spelar Star Wars med Filip. Fast jag suger verkligen på det. Men skit samma. I dag ska jag göra några av mina läxor och skicka in jultidningarna. Ha en bra Söndag. Pusspuss♥


SÖNDAGS PROMENAD

Heej. Sitter här och väntar på att mamma, pappa, Oscar och Filip ska bli klara. För vi ska ut och gå en liten promenad. Puss♥





GLASSÄRGOTT

Heej. Sitter och kollar på Lakers. Lakers ligger under med 1-2, men det är riktigt jämt. Vilka hejar ni på? Jag hejar på växjö lakers. Nu ska jag gå ner och hämta mig en liten glass. Puss♥


VÄXJÖ LAKERS

Heej. Har precis kommit hem. Har varit i Alvesta och lämnat min kusin, som har varit här idag. Snart ska jag äta god kyckling. Sen blir det att kolla på LAKERS. Ha en bra lördags kväll. Bloggar nog lite mer sen. Puss♥

ORANGEGULTBRUNT=HÖST

Heej. Sitter här i min soffa och äter ett äppel och kollar i HM katalogen. Det finns verkligen mycket fina, mysiga höst kläder.  Puss♥




BLACK IS PERFECT.

Heej. Har precis fixat mig. Snart ska jag gå ut en runda. Lägger ut tre bilder mig på mig idag. Sorry för suddiga bilder, men de blir tyvär så med web cameran. Vad ska ni hitta på idag? Puss♥











GILRL-POWER




Jag/ Oktober 2011


FEMTONDEOKTOBERTVÅTUSENELVA

Heej. Går runt här i min pyjamas och funderar på om jag kanske skulle ta mig vanliga kläder och så. Men tro mitt svar blir NEJ. I dag står inget specielt på listan. Men får se ifall något dyker upp eller om jag kommer på något.  Önskar alla en bra lördag. Puss♥


SLEEP GOOD

Heej. Sitter och äter lite godis som är kvar. Snart ska jag gå och lägga mig. Är verkligen trött. I mon ska jag nog inte göra något särskilt!? Om ni undrar något om mig så är det bara att skriva en liten kommentar. Puss och sov gott♥


En bild sen i somras. :)

FIN TJEJ


Wilma Sundler/ Oktober 2011

MATHIILDAHHN.BLOGG.SE

Jag är med och tävla om att bli VECKANS BLOGG hos Mathilda. Va med du med eller bara kika in bloggen!:)
http://mathiildahhn.blogg.se/



FREDAGSMYS

Heej. Förlåt för dålig upptatering idag men har inte hunnit, orkat blogga. Idag i skolan hade vi NO läxa och jag hade alla rätt så det gick ju bra. Efter skolan så har jag mamma, Oscar och Filip varit och handlat. Ikväll blir det nog IDOL. Ska ni kolla på IDOL ikväll? Bloggar lite mer senare. Puss♥


Jag nu. (web cam)

ÄLSKAR DIG

Hejhej. Sitter och kollar på Halv åtta hos mig. Det är faktiskt rätt bra ändå tycket jag. I dag har jag varit på skolans lekpark och lekt lite med min lillebror och så har jag tränta No läxan. Känns riktigt skönt att det bara är imon kvar i skolan och sen är det HELG. Önskar er en bra torsdags kväll. Puss♥



ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET!

JACKET

Hej. Idag så har vi Spanska läxa. Hoppas jag inte få hjärnsläpp eller något när vi ska göra läxförhöret. För det är lite typiskt mig liksom. Efter skolan blir det att plugga No som en liten galning. Känner att det har varit väldigt mycket läxa, läxa, läxa och läxa denna vecka. Önskar er en bra Torsdag! Puss♥






FJANTISAR

Hej. Sitter här med brossan och gör läxan (och fjantar oss i web cameran). Fast jag gör Spanska och han Veckans ord (svenska). Snart ska jag kolla på bonde söker fru. Fast tycker det kan va lite långtråkigt. Vad tycker ni om Bonde söker fru? Hoppas ni får en bra Onsdags kväll. Puss♥








Är vi lika varran!? :)


TOP MODEL

Hej. Är riktigt trött så ligger här i soffan och kollar på top modell och bara slappa. Snart ska jag träna Spanska läxan. Vi ska kunna siffrorna 13 till 50 tror jag!? Puss♥


ONSDAG

Hej! Sverige vann igår mot Holland! (kanske lite efter?) Men skit samma. Idag är det en vanlig Tisdag för inget särskilt händer. Efter skolan så ska jag kanske va med någon eller så ska jag bara ta det lugnt och göra Spanska läxan.  Hoppas ni får en bra Onsdag! Så hörs vi senare. Puss♥






(Web Cam) Suddiga bilder


SVERIGE - HOLLAND

Hej! Blev extremt sugen på glass innan så jag gick och köpte mig en glass på ICA. Jag köpte någon chokladstrut och god va den kan jag konstatera. Nu sitter jag och plugga matten som är tills imon. I kväll väntar tvn då Sverige möter Holland i fotboll. Heja Sverige! Ska ni också kolla på när Sverige möter Holland? Puss♥




GO FIKA.

Hejsvejs! Sitter här framför datan och mumsar i mig en ballerina. MUMS säger jag bara. Idag i skolan hade vi typ Tjejgrupp och det var jätteroligt för jag Matilda och Wilma typ skrattade skit mycket. Snart ska jag gå ut en runda med cameran. Om det inte börja regen. Pusspuss♥

OBS! Ingnorera högen med sakenra!


Jag idag.


STICKAD

Hej! Håller på att packa ner skolböckerna i väskan. I dag har vi Engelska för st och sen idrott. Så det blir nog roligt. Efter skolan ska jag göra matteläxan och bara ta det lugnt. Ha en bra tisdag! Puss♥

TRÖTT CHEY

Hej på er! Det är en riktigt trött chey som sitter och skriver just nu. Nu sitter jag och kolla på Pengarna på bordet och dricker varm choklad. Ha en bra Måndags kväll! Puss♥



REGNET DET BARA ÖSER NER..

Regnet det bara öser ner.. Så är det utanför just nu. Sitter och träna engelska läxan förfullt som är tills i mon. Senare ska jag städa mitt rum som VERKLIGEN behövs. Alltså en vanlig måndags eftermiddag. Puss♥


MOBILBLOGG

Sitter i skolan med Elinor och Wilma och väntar på att NO ska börja. Har ju berättat om att jag skulle ta en spruta idag och nu är det gjort. Det gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde. Bloggar mer när jag kommer hem. Puss♥

SPANISH

Ska snart sticka till skolan, ska bara borsta tänderna. Jag har Spanska på första lektionen så helt okej. Puss♥




Jag idag.

RÖDA HUND OCH...

Kom precis hem från Isbanan. Jag och wilma behövde inte sälja lotter för det var visst bara en tränings match. I mon är det skola igen efter en BRA och lång helg. Vi ska ta en spruta i mon mot Röda Hund, Mässling och Påssjukan tror jag. Känner mig inte så taggad för den om man säger så. Ha en bra kväll. Puss♥



Tycker verkligen om hösten. Vad tycker ni om den?


MARIO KART

Sitter och kollar på när Wilma spelar mario kart. Snart ska vi sticka till isbanan och sölja lotter och kolla på när A-laget spelar match. Puss♥



PHOTO

Nu har jag och Wilma kommit in och ska äta. Vi tog rätt många kort som jag kommer lägga upp lite då och då. Men här är ett litet smakprov. Puss♥






LOTTERI

Har varit duktig och sprungit en runda redan fast klockan bara är fem över elva. I går va jag med Wilma i Värnamo. Vi åkte tåg in och gick i affärer och fikade. Jag köpte lite godis på hemma kväll. I dag ska vi ta kort och sälja lotter på isbanan när A-laget ha sin första hemma match. Puss♥
 


Bjuder på en bild på mig just nu.


RSS 2.0